Häng med på Göteborgsvarvet live

Lördag. Pingstafton. Göteborgsvarvet! Och dagsformen känns urusel... :(

När jag la mig i går kväll så var det med bultande huvudvärk och lätt illamående. Nu på morgonen har den värsta huvudvärken släppt men illamåendet är fortfarande kvar. Magen är inte helt i form heller (vilket den ju sällan är) och ländrygg och axlar gör ont. Känslan av välmående är usel och lusten för löpning är nära nog i bott denna dag. Så där! Då har jag lagt grunden till de flesta bortförklaringarna om varför det inte kommer att gå bra på Göteborgsvarvet i dag...

Tanken att ställa in varvet avfärdade jag dock snabbt. Klart att jag kör. Jag hoppas att det känns lite bättre fram på dagen, när jag fått äta lite och kanske fått i mig en kopp kaffe. Men just nu känns det mest skit faktiskt. Om ett par timmar lämnar jag ett Skövde med klarblå himmel och strålande solsken mot ett Göteborg med ett förhoppningsvis minst lika bra väder. I dag vill jag inte att det blåser lika mycket som i går. I dag vill jag ha en perfekt dag! Vill att det negativa ska övergå till något positivt istället...

Om det funkar med mobiltäckningen i Slottsskogen och på andra ställen så ska jag försöka ge er några "live-uppdateringar" med text och bild här nedan - så fortsätt gärna att kolla in detta inlägg under dagen. Jag börjar här hemma med en tur till vågen och sedan frukosten...

07:30 - Invägning 78,4 kg (lite väl mycket - men det är nog bara muskler).

08:00 - Frukost: Gröt med hallon och mjölk, två ägg, två mackor, ett stort glas med vatten och ett litet glas med juice. Är trött och hängig. Försöker hålla humöret uppe... Tar en stor Alvedon och det dagliga intaget av allergimediciner. Å så lite vätskeersättning.



08:56 - Nu lämnar vi Skövde. Mot Götet!



 
10:07 - Kaffe och en småkrånglande mage. Mc Donalds är bra att ha till hands ibland.



11:42 - I bussen från Volvo Cars på Hisingen och på väg till Slottsskogen. Ombytt å klar. Har fortfarande en lätt huvudvärk. Morgonens huvudvärkstablett har nog hjälpt till lite i alla fall.



12:34 - Lättlunch... Yoghurt, en macka utan smör och en banan.


 

13:21 - Bara några minuter kvar till start (13:56). Dags att värma lite å sen in i fållan... Nästa uppdatering kommer efter loppet. :)



16:30 - Jag hade inte riktigt orken eller motivationen att varken pressa eller persa denna dag. Men trots att det blev ett lågpulspass så lyckades jag persa i Göteborgsvarvet på tiden 1.52:03 (drygt sju minuter bättre än i fjol). Själva löpningen kändes hur lugnt som helst. Jag njöt i stort sett hela vägen av att få springa i ett lugnt och behagligt tempo. Inte för att vara kaxig på nått sätt men jag måste få säga att jag är grymt nöjd med tiden jag fick i förhållande till den låga ansträngning jag upplevde mig ha under loppet. Det var nog mitt lättaste lopp någonsin. Å roligast av allt. Hann att se lite bekanta ansikten både på banan och i publiken. Bra jobbat allihopa!!! Kul att se er! Allt negativt från i morse och under dagen vände ju faktiskt och blev något positivt... :)







Kommentarer

  1. Åh Jan *stööön*

    SvaraRadera
  2. STORT grattis! Så himla imponerad! Ps tack för draghjälpen! ;-) /Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och ett stort grattis till dig med! Jaså, du hade koll på mig alltså? Det var kul att ses några gånger under loppet. Du är så otroligt stark!!! :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet