Underbar promenad och hårda intervaller

Alla löppass behöver ju inte vara så långa. Dagens gick på under 23 minuter men gav nog effekt ändå...

Uppvärmning, fem stycken  intervaller a tvåhundra meter styck (de fyra första i uppförsbacke) med nån minuts vila efter varje och till sist lite nedjogg. Jag sprang betydligt snabbare än mitt tänkta miltempo på varje intervall men det var ett alldeles lagom hårt pass i vinterkylan. Man får slita rätt bra men inte under så lång tid. Jag gillar korta intervaller. Explosiva och med hög puls men inte så länge.

Längre tid tog förmiddagens promenad med hunden. Jag klädde mig varmt och vi gick ut med målet att bara gå en kort runda. Men när vi väl kom ut och kände hur underbart det var så gick vi betydligt längre än vad vi hade tänkt. Vi hamnade uppe på berget och jag tog några bilder med mobilkameran. Det gick bara inte att låta bli för det var så otroligt vackert med de snötyngda träden mot den knallblå himlen. Jag får liksom aldrig nog av detta, vinterns skådespel...

Avslutade eftermiddagen med fika och trevligt sällskap på Förr (Helensgården). En bra dag med både hög och låg puls.


Strupen - det går alldeles utmärkt att både gå och springa där just nu.

Vackraste vinterdagarna man kan tänka sig


Gamla slalombacken i Skövde


Selma i Strupen


Några fakta från dagens löpträning


Kommentarer

Populära inlägg

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro

Ångestfyllda SLA-loppet